Bicara Hati Drama VS Blog Bicara Hati


Hye readers.Mood now is panas.Tengah tunggu hujan turun nhe wei.Haha.Ngada-ngada lar pula.If  hujan or mendung bising pula nak panas.Bila dah panas bising pula nak hujan.Haha.Binggung sendiri! 

Okay.Cukuplar kau mengarut tak tentu pasal.Haha.Nhe nak wat entry sal Drama yang akan bersiaran di saluran Astro Prima pada  setiap hari Selasa bermula 3 Januari 2012.Okay.Tajuk drama tersebut ialah BICARA HATI.What?Bicara Hati.Bukan kah itew nama blog saya??Haha.First-first aku tengok iklan kat tv agak-agak tersenyum lebar ok.Haha.Tak nak tunjuk megah lar tue namanya.Haha.Ok.Sila scroll lagi kat bawah untuk baca sinopsis okay.

Sinopsis
Bicara Hati mengisahkan tentang kisah cinta yang terbina daripada wang ringgit dan kuasa. Kisahnya bermula ketika terjadinya satu kemalangan kecil yang tidak disengajakan, yang mana Tengku Syahran dan Zahlia telah ditakdirkan untuk bertemu buat pertama kali. Ketika itu, Tengku Syahran sedang buntu memikirkan cadangan emaknya ingin menjodohkan dia dengan Linda, seorang wanita yang tidak pernah dicintainya.
Seminggu mengenali Zahlia, Tengku Syahran menyatakan hasratnya untuk memperisterikan Zahlia untuk mengelak dirinya dikahwinkan dengan Linda. Zahlia terkejut dengan permintaan Tengku Syahran kerana Zahlia tidak mengenali dan tidak mungkin akan jatuh cinta dengannya. Zahlia serba salah untuk menerima lamaran itu. Pelbagai cara dilakukan oleh Tengku Syahran untuk memenangi hati Zahlia. Akhirnya Zahlia akur tetapi dengan syarat hak-hak peribadi Zahlia tidak akan diganggu.
Setelah diijabkabul, Tengku Syahran mula berubah. Egonya terlalu tinggi dan dia tidak mengikut perjanjian yang telah ditetapkan. Zahlia berasa dirinya tertipu dan seterusnya timbul konflik dalam rumah tangga mereka. Benarkah hakikat bahawa perkahwinan yang berdasarkan kontrak tidak dapat mengundang rasa cinta, kasih sayang dan kerinduan?



Hah.Nak tahu lebih lanjut tak?If nak tau.Aku syorkan korang suma dduk depan tv and tekan 105 pada hari Selasa tepat jam 9.00 malam.Okay.Fullstop.Chow!

No comments:

Post a Comment

Jom komen banyak - banyak kat sini !