Baju Pengantin Tradisional Suku Kaum Bisaya Sabah

Hye readers .

Selamat pagi . Awal pula kan aku bangun hari nhe . Huhu . Okay , nampaknya aku baru perasan yang aku dah lama tak update blog mengenai kehidupan seharian aku kan . Tak pun share maklumat ngan korang . Aku bz mengaktifkan diri dalam mengikuti segmen-segmen yang blogger lain buat . Aku jugak turut tersenarai dalam membuat segmen itew . Haha .

Okay , mesti korang semua tertanya-tanya kan tentang post tittle kat atas tue . Baju pengantin tradional suku kaum bisaya kat Sabah . Bagi orang Sabah like me mungkin dorang dah biasa kot tengok baju nhe . Tapi , baju nhe tak pernah dah aku nampak pengantin - pengantin yang lain pakai . Mungkin ada kot , kat kampung-kampung yang masih mengamalkan adat suku kaum Bisaya . 

Okay , jom skodeng gambar-gambar kat bawah .




Unik kan ? Aku pown tak tahu sebenarnya apa motif kat mulut tue . Haha . Adat pengantin kot . Seriusly , yang kat atas kepala pengantin perempuan itew amat berat . 

 Model kat atas adalah anak lelaki kepada Hj.Ruslan iaitu antara orang-orang kuat Persatuan Bisaya Bersatu , Sabah . 

Pic credit by Facebook

No comments:

Post a Comment

Jom komen banyak - banyak kat sini !