3 Jenis Cinta

Hye readers .

Jom KLIK SINI dulu .

Apa yang korang tahu tentang cinta ? Bagi aku cinta itu indah . Tapi akan indah bila seseorang itu tahu erti cinta yang sebenar . Iya kot . Bagi aku okay !

Untuk pengetahuan korang semua , cinta itu terbahagi kepada 3 jenis . First , cinta yang datang dari syaitan , second , cinta yang datang dari jin and yang third , cinta yang datang dari Allah . Eyh ? Macam kenal jer kan ayat nhe . Ouh . Dari filem Syurga Cinta rupanya  . Hehe . 

Okay . Biarpown korang dah tau cinta tue tebahagi kepada 3 , tapi aku nak korang tahu jugak . Jom baca .

1 . Cinta yang datang dari syaitan


Satu hari si lelaki membawa si perempuan berjalan-jalan . Tiba-tiba datang niat mereka untuk berbuat maksiat . Selang beberapa bulan , si perempuan hamil . Mereka akhirnya kahwin . Cint ini yang dinamakn cinta yang datang daripada syaitan kerana perkahwinan ini hanya berlandaskan hawa nafsu .

2 . Cinta yang datang dari jin


Si lelaki suka kepada seorang perempuan . Tetapi si perempuan tak suka lelaki itu . Datang niat lelaki itu untuk membomohkan si perempuan tadi . Perempuan itu pun sukakan lelaki tadi . Maka , mereka pun berkahwin . Cinta inilah yang dinamakn cinta yang datang dari jin . Kita tak boleh paksa orang lain untuk menyintai kita . Itu salah okay . Cinta memerlukan keikkhlasan .

3 . Cinta yang datang dari Allah



Si lelaki bertentangan mata dengan si perempuan . Timbul perasaan kasih dan sayang daripada kedua-duanya . Si lelaki terus menyuruh wakil untuk meminang si perempuan . Akhirnya mereka berkahwin . Cinta ini lah yang dinamakn cinta yang datag dari Allah . Cinta dan kasih sayang mereka akan dijaga sepenuhnya oleh Allah kerana keikhlasan hati mereka menerima cinta yang datang dari Allah . 


So ? Korang nak jenis cinta yang mana satu ? Aku pasti , mesti korang nak pilih cinta yang datang dari Allah kan ? Berdoalah kepada-Nya agar suatu hari nanti korang akan mendapat cinta yang sejati okay . Amin =) .



4 comments:

  1. Cayalah,nice entry..smart lagu kau Wenn :D

    ReplyDelete
  2. semoga aku dapat cinta dari Allah.amin. heee :)

    ReplyDelete
  3. semoga centa zyra dgn si dia adlah centa dri allah
    amin :)

    ReplyDelete

Jom komen banyak - banyak kat sini !