Cari Kerja Bagai Cari Kayu

Hye readers . 

Selamat pagi . Apa kena ngan tajuk entry aku kat atas tuh ? Aku nak cari kerja ? Haha . Kenapa kau gelak ?! Aku serius nhe weyh ! Hehe . Yups . Memang aku nak cari kerja . Ini disebabkan aku mula bosan duduk kat rumah 24 hours . Biasalah , penganggur terhormat selama sembilan bulan . Lagipun aku tinggal sorang jer kat rumah tym siang . Parents aku confirm lar pergi kerja kan . Lagi satu , tawaran U or Kolej belum ada  a.k.a belum ada rezeki . Hoho .

Semalam aku godek-godek kat mak aku . Aku tanya kat beliau .

Aku : Mama , kakak mau kerja , boleh ka ?

Mama : Mau kerja dimana ?

Aku : Dimana - mana saja , asal ada kerja

Mama : Nah , baguslah tue , cari pengalaman

And mama aku terus memberi nasihat yang amat panjang berjela . Haha .


Aku mau kerja ! Tapi kerja apa ek ? Hahaha . Tunggu entry yang akan datang . 

See u =)

No comments:

Post a Comment

Jom komen banyak - banyak kat sini !