Penat Cari Rezeki Halal =)

Hye readers .

Sehat tak ? Kalau tak sehat makan lar ubat okay . Erm . Aku rasa macam lama dah aku tak update blog . Eyh , maksud aku jarang update blog . Selalunya dalam 5 entry sehari kan . Sekurang - kurangnya kan ? Erm , sekarang aku agak bz . Ditambah pulak aku baru setat kerja kat bakery Sinar Bayu . Huh . Tau tak ? Hahaha . Kalau orang duduk kat Sabah kawasan Beaufort tau ler tue .

 Okay , pengalaman untuk hari pertama bekerja adalah sangat memenatkan okay . Kini baru aku tau penat lelah seorang pekerja untuk mendapatkan rezeki yang halal . Penat joe . Sumpah aku tak tipu ! Kalau yang dah biasa tue mungkin okay kot . Tapi , bagi pekerja baru macam aku yang baru setahun jagung urang bilang seriusly sangat memenatkan . 

Banyak benda yang aku kena ingat dan belajar . Ingat nama kuih , ingat macamana nak buat castard bagai . Huh , ingat macamana nak guna mesin dengan betul . Okay , aku hanya mampu bersabar . Tak lama pun kerja . Sementara saja . Aku rasa aku dah muak dengan bau kuih . Hahaha XD . Dimana - mana tempat pun ada kuih kat kedai tue . 

Okay , mau rest . Esok bangun awal lagik . Jam 5 pagi and masuk kerja jam 6 dan habis jam 3 petang . 

Eyh , sebelum terlupa , aku nak cari sponser untuk 1st GA aku nanti . Insyallah okay . Kalau nak jadik sponser boleh KLIK SINI ---> SIAPA NAK JADIK SPONSER GA ??

1 comment:

Jom komen banyak - banyak kat sini !