Warna Tema Baju Raya Untuk Tahun Ini ?

Hye readers .

Selamat malam . Sangat sejuk malam nhe . Alhamdulillah . Setelah beberapa minggu kemarau akhirnya hujan turun dengan lebatnya hari ini . 

Okay . Teruskan dengan tajuk utama entry kali nhe . Korang dah buat baju raya untuk tahun nhe tak ? Ker korang main beli jer kat kedai ? Lagi senang kan kalau main beli jak . Lagi berbaloi kot . Eyh , tahun nhe warna tema keluarga korang apa ek ? Hahaha , fine , puasa pun belum setat kau dah tanya macam - macam pasal baju raya Wenn . Hehe , takde lah . Aku just nak share jer warna tema family aku untuk raya tahun nhe . Warna yang terpilih untuk tahun nhe ialah warna PURPLE . 

Ouh , okay . Its not bad . Semuanya mom aku yang rancang . Perancangan awal jer . Sebab tahun nhe baju raya kitorang main beli jer kat butik . Tukang jahit yang selalu jahit baju raya kitorang tiap tahun tue dah penat nak jahit baju kitorang . Sebabbbbb , die kata baju kitorang susah nak jahit . Lagipun kain yang kami beli tue jenis yg macam orang kawin punya . Hahaha , nak raya ker nak kawin ? Kau hadooo ? XD .

So , terpaksa beli jer tahun nhe . Kalau tak , confirm sekarang nhe baju raya aku dah bergantung kat dalam almari . Awal tau mom aku hantar pigi tempat tukang jahit tue dulu . Dalam bulan February beli kain and terus hantar g tempat tukang jahit . Sampai kawan - kawan aku terkejut bila aku kasi tau yang baju raya aku dah hantar pegi tukang jahit . Hahaha XD .

Gambar perhiasan =)


Ini baju raya tahun lalu . Lyke purple kan ? Eyh ?

Warna biru kehijauan . Aku suka sangat pakai baju nhe . Tapi ada sedikit kegatalan badan akibat manik kat baju tue . Baju raya 2010 .

Warna kelabu nhe pula baju raya aku tym 2009 . Okay , style jubah but i don't lyke pakai baju nhe . Rasa menyesal buat design macam nhe =.=' .

Colour coklat . Masa raya 2008 . Ada macam kebaya sikit . Tak pernah pakai tau baju nhe . Hahaha XD . Perap dalam almari jer sampai sekarang .

Golden . Aku suka pakai baju nhe . Sebab simple jer design baju nhe . Baju nhe aku pakai masa raya tahun 2007 . Haha . Lama dah , tapi still muat lagi tau . Hehe =) .

Okay , semua baju diatas tue masih lagi ada kat almari aku . Macam nak simpan jer dalam kotak . Tapi sayang pula . Nanti cik lipas yang nakal itu merosakannya pula . Jadi gantung je lar kat almari . Manatau nanti ada kenduri ker , kenduri kahwin ker boleh jugak aku pakai kan . Hahaha , kenduri pakai gni ? Kau hado ? XD . 

Okay , cukup lar dulu setakat nhe , agak panjang okay entry kali nhe . Sakit mata aku nak baca . Korang apatah lagi kan ? Hahaha XD .

# Kilauan Emas depan mata , selamat membaca entry saya ( pantun tekerat - kerat )^.^

11 comments:

  1. macam baju kahwin ja semua tu...hehehe...saya pakai baju warna putih dengan warna kelabu...masalah sikit la nak cari baju warna putih...macam mana ya? ada cadangan yg bernas tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha , tue lar tue , mcm baju kawin jer kan semua , kalau putih susah nak cari , kelabu sng lar ckit , btw krim pun cntik gak kan ,

      Delete
  2. huih. cantek2 baju. leh wat pkai tunang kot. hikhik

    tahun ni kuning lebut.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe , tima kseh , bleh bawak tunang kan , sya pown ckp gtu ngan my mom , hahaha XD

      Delete
  3. baju raya taun2 lepas pun ada lg? waa mesti still maintain lg bdan tu.hehehe

    ReplyDelete
  4. wahwahwah
    mcm baju org nak kawen gituu
    :)

    ReplyDelete
  5. bagus sekali bajunya (saya indonesia)

    ReplyDelete

Jom komen banyak - banyak kat sini !